زمان جاری : شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 6:23 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 209
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 11
عضویت: 5 /6 /1391


چین و چروک پوست و راههای مقابله با آن
ردپای زمان بر روی پوست به شکل چین و چروک دیده می‌شود. برخی از این چینها خطوط متناسبی است که به چهره شخصیت دلخواهی می‌بخشید، اما بسیاری از آنها نیز ژرف و زودرس و ناخوشآیند هستند و دلیل پیدایششان کمبود چربی و رطوبت یا آرایش همیشگی و یا کمبود پروتئین است.

پوست به مقدار کافی پروتئین و ویتامینهای E,D,C,B,A نیاز دارد و کمبود هر یک از این مواد مشکلات زیادی برای پوست فراهم می‌کند.


افزون بر پروتئین و ویتامینها، آب به میزان ۵ تا ۶ لیوان در روز و نیز ورزش چهره و اندام از نیازهای طبیعی پوست است و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

ماساژ صورت و گردن یکی از عوامل سالم نگهداری پوست است. به خاطر داشته باشید که هرگز بدون کمک‌گیری از کرم مرطوب کننده، پوست را ماساژ ندهید. پس از آنکه مقداری کرم روی پوست نشاندید، به این شکل ماساژ پوست را آغاز کنید.

ـ برای ماساژ گردن و چانه: دست را از پایین به طرف بالا حرکت دهید.

ـ اطراف چانه را از پایین به بالا ماساژ دهید و دستها را به طرف گوشها پیش ببرد.

ـ خطوط اطراف دهان را که چینهای خنده هستند ـ با نوک انگشت اشاره دو دست به شکل دورانی به طور قرینه ماساژ دهید و از بالای گونه‌ها به طرف گوشه خارجی چشم ادامه دهید.

ـ برای زیر چشم، انگشت اشاره را به آرامی از روی بینی پایین‌تر از حد فاصل آبروها به طرف شقیقه‌ها حرکت دهید.

ـ برای ماساژ پیشانی، دستها را میان دو ابرو قرار دهید و از پایین به طرف بالا حرکت دهید. سپس با دو انگشت اشاره و میانی دو دست، ضربه‌هایی پیاپی و یکنواخت به پوست پیشانی بزنید و پس از آن دستها را از میان ابروها به طرف شقیقه‌ها پیش ببرید.

پیاز معجزه‌گر پوست است. زیرا لکه‌زدای خوبی است و در جلوگیری از پیدایش و چین و چروک نیز تأثیر دارد. برای از بین بردن لکه های پوست از آب پیاز خام می‌توانید استفاده کنید، به این ترتیب که آب یک عدد پیاز را بگیرید و با یک تکه پنبه روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با آب نیمگرم بشویید.

برای بهره‌گیری از خاصیت ضد چین و چروک پیاز بهتر است، آب پیاز و عسل و موم سفید را مخلوط کنید و روی پوست بگذارید. پس از چند دقیقه پوست را تمیز کنید و با آب نیمگرم بشویید.

چین و چروک اطراف چشم:

برای رهایی از چین و چروک اطراف چشم، هر بامداد پس از شستن دست و صورت، دو تکه پنبه یا پارچه نخی تمیز را با آب سرد مرطوب کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. بعد، به مدت ۱۰ روز مقداری کرم ضد چروک زیر چشم را به آرامی و با ضربه‌هایی پیاپی زیر چشم بزنید و از گوشه خارجی چشم به طرف گوشه داخل چشم با انگشت اشاره ماساژ دهید. کوشش کنید انگشت را درست روی خطوط چینها بگذارید و حرکت دهید.

کرم زیر چشم:

مؤثرترین کرم زیر چشم را می‌توانید به این شکل تهیه کنید:

لانولین خالص ۲۵۰ گرم

روغن بادام شیرین یک شیشه کوچک

لانولین را در ظرفی بریزید و روی بخارآب حرارت دهید، بعد روغن بادام را به آن بیفزایید. می‌توانید مقدار روغن بادام را کمتر یا بیشتر کنید، اما مخلوط آنها نباید زیاد رقیق باشد.

این کرم بسیار تقویت کننده است و افزون بر زیر چشم برای تقویت پوست صورت و گردن نیز می‌توان از آن بهره گرفت.

به جای روغن بادام، می‌توانید از روغن کرچک و یا روغن زیتون هم استفاده کنید.

سیب‌زمینی:

یکی از راههای رهایی از چین و چروک زیر چشم، استفاده از دو ورقه سیب‌زمینی خام است. به این شکل که دو سه ورقه سیب‌زمینی خام را در تکه پارچه موسلین یا گاز تمیز بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم‌های بسته قرار دهید و این به شرطی است که احساس سوزش و ناراحتی نکنید، زیرا ممکن است به آن آلرژی داشته باشید. در این صورت ورقه‌های سیب‌زمینی را فوری بردارید و محل سوزش را با آب سرد بشویید.

دوست صمیمی چین و چروک!

نور شدید آفتاب دشمن شماره یک پوست خشک و دوست صمیمی چین و چروک است، به ویژه از ۳۵ سالگی به بعد که پوست آمادگی بیشتری برای پیدا کردن چین و چروک دارد.

بنابراین تا آنجا که ممکن است باید پوست را از اشعه آفتاب دور نگهداشت.

منبع : http://rahkar.ir

یکشنبه 05 شهریور 1391 - 10:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | چین و چروک پوست و راههای مقابله با آن | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS